Alla inlägg den 20 april 2007

Av Linn - 20 april 2007 13:40

vilken värdelös dag hörrni, börjar jobba klockan sex så hela dagen blir ju som förstörd känns det som :/   skulle ha vart ut på ikea en sväng men de hinner jag inte nu inte .. nu önskar jag att jag hade haft en bil! tar tar över en halvtimme att ta sig till ikea med buss och sen ska jag in till stan och upp på jobbet också, bara de tar ju en timme :/   allt kändes jobbigt.

emelie vilar och carro går det inte att ringa till för telefonerna är knas. Så nu ska jag tjuuura hela dagen genom att bara vara hemma, för skatteverket har nog stängt redan eftersom att det är fredag och för att jag skulle ha vart dit mycket tidigare idag, men men.

sitter och surrar med idus om partybanden och dansbanden som ska vara på aveny och vi har konstaterat att dom har världens fulaste namn allihopa!   pink hink - hur hög var dom när dom bildade den gruppen liksom?   Får man ha så fula namn så ska jag börja jobba som namnutdelare till coverband :P


nu hoppa in i duschen :]






- Samir <3

Av Linn - 20 april 2007 02:12

och för att jag har så väldans tråkigt kommer en till :]



Tio första


  • Första bästa kompis: Mikaela Granbom
  • Första bil: Har inte haft en egen
  • Första kärlek: Ojdå, måste ha vart Marcus.
  • Första husdjur: En pippifågel
  • Första semester: Det var säkert nån djurpark
  • Första jobb: Sommarjobbet inom kommun
  • Första köpta skiva: Det har jag inget minne utav alls
  • Första riktiga kärlek: Det vet vi nog alla vem de är, men jag säger ingenting så har jag ingenting sagt, blir minst bråk då ;]
  • Första piercing: Öronen
  • Första konsert: Mora Träsk



  • Nio senaste:

      

  • Senaste alkoholdrycken: Vitt vin och hallondrink
  • Senaste bilfärd: För nån timme sen, hem från jobbet
  • Senaste filmen du såg: Det var längesen, inte en aning
  • Senaste ringda telefonsamtal: Carro, min bitch ;]
  • Senaste bubbelbadet: Riktigt bubblande bubbelbad var över ett år sen på spa, vanligt badkarsbad var i lördags :]
  • Senaste spelade cd: Replay Dance Mania, på jobbet.
  • Senaste kyss: Andreas
  • Senaste gången du grät: Det var när jag läste emelies blogg, igår tror jag de var eller i förrgår :]
  • Senaste måltiden: Erik&Mickes tandoorikyckling med jordnötssås och ris, mums!



  • Åtta har du nånsin:


  • Dejtat en av dina bästa kompisar: Nej, inte vad jag kan komma på.
  • Blivit arresterad: Nix, snäll flicka ja. Inte ens avenyvakterna har behövt de ;]
  • Blivit kär vid första ögonkastet: Jo
  • Fastnat med blicken i någons urringning?: Japps, finns de nån som inte gjort de ? :P
  • Sagt att du älskar någon utan att mena det: Njae, men älskar ju han på ett eller annat sätt jämt så .. vafan ?! han är ju speciell för mig så :P
  • Haft ett one night stand: haha, inte jag inte .. eller hur då emelie ? ;]
  • Busringt till någon: Dom borde ha delat ut ett pris för sånt, det gjorde vi jämt från lärarrummet på böle ;]
  • Fått mitt hjärta krossat: Absolut, går det att undvika? - om man inte är lesbisk ;]



    Sex saker du gjort idag:


    • Duschat
    • Varit med min älsklings emelie på stan
    • Shoppat kläder :]
    • Jobbat
    • Stängt in min favorit i mjölkkylen och blockerat dörrn :D
    • Firat min kusins födelsedag i sängen med tårta för mig själv, eftersom resten av familjen gjorde de medans jag jobbade.

           19/4 Fredrik Bergman 30år! Vila i frid älskling <3




    Fem favoritsaker utan rangordning:


    • Mobiltelefonen+Headset, annars får jag ju ingen musik :]
    • Plattången, såklart!
    • Bankomatkortet, därav att man fort blir fattig.
    • Min neccesär.
    • Emelie, är du en sak? om inte så får du bli det .. och carro också!



    Fem saker du har på dig just nu:


    • Trosor
    • Bh
    • Linne
    • Pyjamasbyxorna jag fick av emelie&lina.
    • Tjocktröja



    Fyra personer du kan berätta allt för:


    • Emelie
    • Carro
    • Storebror Dennis
    • Mamma



    Tre val:


  • Blått eller rött? Rött isf!
  • Sommar eller vinter? Sommar sommar sommar!
  • Choklad eller chips? Choklad



  • Två saker att göra innan du dör:


    • Leva ett underbart liv.
    • Berätta för Samir hur mycket jag verkligen tycker om han! Nog för att han redan har förstått de, men de tåls att höra ofta ofta ofta! <3



    En sak du ångrar:


    • Det finns nog en hel del jag ångrar, inget specifikt utan ganska många dumma saker som kändes rätt för tillfället. Men de var då och jag lever ju fortfarande lyckligt så jag ångrar mig inte så mycket nu om jag inte måste tänka på det jämt, punkt & slut ;]
     
     
     


    Fyra personer som du vill ska göra samma blogginlägg:


    • Ida
    • Satu
    • Anna x3
    • Lillebror Tom


    hoppas ni blivit klokare av det här nu då, kan ju säga att de har inte jag blivit iallafall. Så nu ska jag sussa så jag kommer ihåg allt roligt jag ska berättfa för emelie imorrn då jag vaknat :D











    - Du är den enda för mig, fast de inte verkar så ibland!

    Av Linn - 20 april 2007 01:26

    haha ja jag har lite att göra men jag vet att alla kommer läsa ändå ;]


    (x) snott den här listan från nån
    (x) rökt en cigarett
    ( ) rökt en cigarr
    ( ) varit hög
    (x) varit full
    (x) hånglat med någon av samma kön
    (x) varit kär
    (x) blivit dumpad
    (x) dumpat någon
    ( ) fått sparken
    (x) varit i knytnävsslagsmål
    (x) rymt hemifrån
    (x) haft känslor för någon som inte känt samma sak
    ( ) blivit arresterad
    (x) hånglat med en främling
    (x) gått på en blinddejt
    (x) ljugit för en kompis
    ( ) varit kär i en lärare
    (x) skolkat
    (x) legat med en medarbetare
    ( ) sett någon dö/sett en död person
    ( ) varit i Kanada
    ( ) varit i Mexiko
    ( ) varit i Afrika
    ( ) flugit
    ( ) spytt i en bar
    (x) sett en del av mig själv brinna
    ( ) ätit sushi
    (x) åkt snowboard
    ( ) crowdsurfat under en konsert
    (x) varit i ett våldsamt förhållande
    (x) tagit smärtstillande
    (x) älskar eller saknar någon just nu
    (x) legat på rygg och sett molnen flyga förbi
    (x) gjort en snöängel
    ( ) haft ett te-party
    (x) byggt ett sandslott
    (x) hoppat i en vattenpöl
    (x) lekt uppklädd
    (x) hoppat i en lövhög
    (x) åkt släde
    (x) fuskat när jag spelat spel    [jag&emelie ;]
    (x) varit ensam
    (x) somnat i skolan/på jobbet
    (x) använt ett falskt id
    (x) tittat på en solnedgång
    (x) varit med i en jordbävning
    (x) rört en orm
    (x) sovit under stjärnorna
    (x) blivit kittlad
    ( ) blivit rånad
    (x) blivit missförstådd
    ( ) tagit hand om ett råddjur/get/igelkott
    (x) vunnit en tävling
    (x) gått mot rött
    ( ) blivit avstängd från skolan
    (x) varit i en bilolycka
    (x) haft kramp
    ( ) känt mig som en utstött
    ( ) ätit ett helt glasspaket på en natt
    (x) dansat i månljus
    (x) hatat mitt utseende
    (x) varit vittne till ett brott
    (x) ifrågasatt mitt hjärta
    (x) varit besatt av post-it lappar
    (x) gått barfota i lera och pressat leran mellan tårna
    (x) varit vilse
    (x) varit på andra sidan landet    - (?)
    (x) simmat i havet
    (x) känt som om jag håller på att dö
    (x) gråtit mig själv till sömns
    (x) lekt polis och rånare
    (x) sjungit kareoke
    (x) betalat för mat med bara mynt
    (x) gjort något med/mot mig själv som jag inte borde gjort
    (x) busringt
    (x) fångat en snöflinga på tungan
    (x) dansat i regn
    (x) skrivit ett brev till tomten
    (x) tittat på soluppgången tillsammans med någon jag bryr mig om
    (x) blåst bubblor
    (x) gjort upp eld på en strand
    (x) förstört en fest
    (x) åkt rullskridskor
    (x) fått en önskan inslagen
    ( ) haft sex med en apa
    (x) burit pärlor
    (x) hoppat från en bro
    (x) ätit hund-/kattmat
    ( ) sagt till en främling att jag älskar honom/henne
    (x) kysst en spegel
    (x) sjungit i duschen
    (x) burit en svart klänning
    (x) drömt att jag gift mig med någon
    (x) limmat fast min hand i något
    (x) fastnat med tungan i metall
    ( ) pussat en fisk
    (x) varit en cheerleader
    (x) suttit på ett tak
    (x) skrikit så att jag inte fått luft
    ( ) byggt en kärra
    (x) pratat i telefon i mer än sex timmar
    (x) stannat uppe hela natten
    ( ) inte duschat på en vecka
    (x) plockat och ätit ett äpple direkt från trädet
    (x) klättrat i träd
    (x) haft en träkoja
    (x) är rädd för att titta på skräckfilm ensam
    (x) tror på spöken ibland
    ( ) burit fula/annorlunda kläder i skolan för att höra vad folk säger
    ( ) spelat blond
    (x) blivit puttad i en pool med kläderna på
    (x) blivit tillsagd av en främling att jag är het
    ( ) brutit ett ben
    (x) fångat en fisk och sen ätit den
    (x) fångat en fjäril
    (x) skrattat så mycket att jag grät
    (x) gråtit så mycket att jag skrattade
    (x) fuskat på ett prov     [jag&emelie  ;]

    (x) haft en Britney Spears-skiva, (ush ush)
    (x) glömt någons namn
    (x) sovit naken
    (x) svimmat
    ( ) gråtit på tunnelbanan
    (x) haft sex på offentlig plats
    (x) drömt att jag haft sex med en vän/flera vänner
    (x) pratat med en främling i mer än fem minuter
    ( ) gett en uteliggare mer än 50 kronor
    (x) spottat på någon jag ogillat
    ( ) hoppat bungyjump eller något annat riktigt äventyrligt
    ( ) haft sex i en IKEAsäng på ett IKEAvaruhus
    (x) varit svartsjuk
    (x) jag kan skriva utan att titta på tangenterna
    ( ) gift mig




    haha, undra om man kanske ska göra resten av tokerierna som stod där så man fyller hela listan liksom, fast till vilken nytta då ? :P 

    Ovido - Quiz & Flashcards