Alla inlägg under juni 2007

Av Linn - 29 juni 2007 10:50

JAG SAKNAR MIN EMELIE!

anna&carro också såklart :)



men på måndag då jäklarns blir det fest!

igår köpte jag nya påslakan och när jag kommer hem ser jag att jag råkat köpt för stora täcken istället för vanliga .. så antingen måste jag gå tillbaka och se om dom har andra storlekar eller så måste jag köpa nya täcken när jag kommer hem, fast det vore ju dumt för då passar ju inget av de andra :/  - bajs!



Nu har jag iallafall ännu mer att berätta för dig emelie .. ett ord - nördjävel .. och det stämde in ganska så bra vissa gånger ..haha! och de där huset vart väldigt litet då jag väl hittade till affärn, vääääldigt litet!




idag åker kusinvitamin till spanien, fuskis där!




nu ska jag försöka göra mig lite frukost och se vad emelie gör.








- saknar att vakna upp bredvid dig >.<

Av Linn - 28 juni 2007 11:15

nu har jag nästan nyss klivit upp ur sängen, vi tog sovmorron idag :)

men bror min sover fortfarande - sömntuta!


måndag-onsdag, var vi i sthlm och hälsade på storebror.

grillade, badade, solade, shoppade, åt ute och bio.

var väl vad vi gjorde.

såg oceans thirteen och den var hur bra som helst!

så den måste vi se när jag kommer hem emelie .. om vi får tid över ;)

köpte födelsedagspresent åt tom också, de var ju nånting han ville ha så då fick han de .. men kan lova att de sved lite i börsen de där.

men bortskämd som han blir så fick han dom ändå :)


kom till gbg runt halv två igår, de regnade litegrann men vi överlevde ändå. Isabella hade köpt räkmackor tills vi kom så vi gick hem och satt oss ute på gården och mumsade i oss dom, sen vart isabella tvungen att gå hem en stund och fixa å dona så då gick vi en sväng i femman. Hem och åt middag när dick hade kommit hem från jobbet, sen tog vi oss en sväng om runt hela gbg kändes de som .. fast de fattar väl alla att vi inte gjorde (?)

gick avenyn och tog av mot vasa stan och fortsatte bort mot haga och ner i hamnen, runt operan och till slut när vi gick hem fick jag träffade min morbrors kompis som äger en restaurang! :D   funderar på att jobba där på sommarn, så kanske om man har tur så åker jag tillbaks hit i slutet av juli (?) :)


idag blir det nog universeum, nått slags museum tro jag de är?  dom har iallafall en massa fiskar där och en gång med hajar i och en bassäng där man får klappa rockor .. tom var sugen på de så vi får se då han vaknat vad de blir. Han var ju sugen på liseberg också så han får välja.


Snart är det söndag ! Då ska min emelie bo hos mig, hela veckan lång - i hope! >.<


jag har massa små detaljer att berätta för dig emelie, men de har du väl klurat ut redan?   hände världens chockerande grej igår som jag måste berätta .. fortfarande chockad över hur vissa gör :P




nej nu ska jag göra lite lunch, sen väcka bror! :)



återkommer kanske imorrn! :)












- saknar dig honey! :/

Av Linn - 24 juni 2007 23:04

GRATTIS ÄLSKADE BROR!






Jag ligger i soffan och tror att min väska packar sig själv ja, men inte då.

kommer inte kunna sova inatt heller, har nog lite resfeber (?)

kommer sakna min säng, min emelie och allt de roliga vi hade kunnat göra till helgen .. men jag får väl vara nöjd för engångs skull att jag får åka på lite semester åtminstonde :)     får ju trots allt ha med mig min underbara lillebror.





kanske ska packa och sova sen.

måste komma över att jag ska vara ifrån emelie en hel vecka också.

 - bajs!





nu packa på order av min bror och sen sova på order av min emelie :)

- älskar er, 'båstaste' (ä) ;)

Av Linn - 24 juni 2007 15:26

på resande fot känns de som.

vi åkte hem från vårat midsommarfirande idag, vart väl inte direkt vad vi planerat men de vart av iallafall. En gång om år räcker de med att campa, om vi inte kommer på nåt tok att åka från sundsvall. Då är jag på!


Jag och emelie har iallafall delat på en säng som inte var bredare än 60cm.

det var det värsta vi delat på nånsin! men vi lever ju fortfarande så allt för farligt var det ju inte. Har tvättis om en halvtimme och jag har inte kommit på vad jag ska tvätta först, vitt blir det nog eftersom jag såklart fläckat ner alla mina vita kläder i helgen.


Jag kommer vara helt död imorrn då vi ska åka, men bara jag pallrat mig ner på stan till bussen så är det grönt att somna sen. Har hört att dom har sköna säten på bussen, de har emelie sagt >.<    Så jag hoppas dom är sovvänliga. Vet inte vad jag ska packa ens, de är det värsta som finns nästan .. att behöva stå och välja vad man ska packa och få med sig allt, komma ihåg dom viktiga sakerna och inte glömma  nånting. Jag kommer glömma hälften såklart, de vet jag sen förut :P


Men ska bli skönt att få åka bort iallafall, en liten sväng :)



Midsommar helgen var helt okej iallafall, vi har ätit gooood mat hela helgen och de är väl huvudsaken .. hahah! :D



Tankeverksamheten på det normala sociala livet man kom hem till har nyss satt igång .. har vart seg sen vi kom hem, inte för att jag är pigg nu men lite bättre är de. Men iallafall så hann jag bara tänka en sväng och bli irriterad på att de finns människor som promenerar en på nerverna så fort dom gör nånting, även om man inte umgås med dom dagligen eller pratar med dom dagligen så irriterar det mig på engång jag kommer på tankarna på dom människorna eller hör av dom. Why ? :P

man borde väl kunna strunta i det bara och låtsas som att det regnar, men inte då .. jag måste gå runt och reta mig på de ja!





Så nu blir det duschen, tvättis och sen diska.

måste kanske äta nånting där i mellan också.

sen på affärn och  umgås med bror min.












>.<



Av Linn - 22 juni 2007 11:04

äntligen fredag! :D


har faktiskt haft tvättis idag, ska hämta de sista i torktumlaren strax innan tolv, sen hoppa in i duschen och göra mig iordning för midsommarfirandet med emelie & malin ;)

är det nån som vill prata seriöst med mig idag eller säga en sak jag borde komma ihåg så är det bäst att ni ringer innan tre .. annars kan de vara kört!



Grattis bästatse benita på födelsedagen! :D

- för den som inte vet så är det emelies mamma.

och den här gången kunde jag stava till bästaste också ;)



nu planera dagen med emelie, sen göra mig klar.






glad midsommar! :D











- jag sa ju de >.<


Av Linn - 21 juni 2007 23:29

emelie väckte mig imorse, var dödstrött då kan jag lova.

jag låg kvar och filura i sängen och försökte orka mig upp :P

till slut masade jag mig ur sängen och in i duschen och lite senare hem till mamma också, hjälpte henne att handla de sista inför imorrn. Sen hämtade jag min väska och mina galgar, sprang hem och gjorde mig klar för jobbet. Skyndade mig ner på stan och fräschade till mig, hann äta med min bror innan jag började jobba också :)


Hade 54 tyska gäster och jag fattade absolut ingenting utav vad dom sa.

men dom såg nöjda ut när dom gick iallafall så de var huvudsaken de :)


när jag hade slutat och kom ut på parkering stod de två vrålheta killar på parkeringen utanför bilen, ojojoj! ;D

sen försökte dom komma om hela vägen ner, men icke sa nicke!

riktigt ögongodis var det iallafall.



nu ska jag natta så jag orkar upp och ha tvättis imorrn.

missade ju den imorse, helt oväntat ;)

sen måste jag packa imorrn också.




fredag-söndag, jag & emelie promenerar in i dimman! >.<






stefan krantz, gosis!

Av Linn - 21 juni 2007 16:09

jag är trööööött!

och ont i huvudet :/


håller iallafall på att laga mat, fiskgratäng, jag ska äta normal tid idag :D

händer ju inte allt för ofta men idag kändes de som att de var behövligt.

vaknade tidigt imorse och kände mig alldeles svimfärdig, så jag somnade om igen :)    vaknade seeent, vid 12, gjorde mig klar och gick ner på stan för att göra sällskap med mamma en stund .. världens gulligaste mamma har jag! fick en tunika och nya tights, så imorrn kan jag vara kalasfin när jag kommer till anna! och hon kommer älska mina tights ;D


hade en riktigt trevlig kväll igår, började på daltons .. åt lite tårta, drack öl och surrade massa strunt. Gick hem till mia och drack baja päron, mums! sen gick vi och träffade tessan&pontus + några vänner till dom. Drack lite till och gick sen ner på irish, trevligt trevligt! Carro kom och sällskapade också men bara en liten stund, vi blev så trötta. Tog oss en sväng på max och åt lite, inte så vidare gott var det men jag blev mätt iallafall :)


åkte hem och då ringde krister och surra massa tok!


vart en massa annat tok under kvällen också .. men men :D

haha sötare än nånsin måste jag säga!



nu äta sen fundera över hur jag ska lägga upp kvällen.





-


 tokis! :)



Av Linn - 21 juni 2007 16:09

jag är trööööött!

och ont i huvudet :/


håller iallafall på att laga mat, fiskgratäng, jag ska äta normal tid idag :D

händer ju inte allt för ofta men idag kändes de som att de var behövligt.

vaknade tidigt imorse och kände mig alldeles svimfärdig, så jag somnade om igen :)    vaknade seeent, vid 12, gjorde mig klar och gick ner på stan för att göra sällskap med mamma en stund .. världens gulligaste mamma har jag! fick en tunika och nya tights, så imorrn kan jag vara kalasfin när jag kommer till anna! och hon kommer älska mina tights ;D


hade en riktigt trevlig kväll igår, började på daltons .. åt lite tårta, drack öl och surrade massa strunt. Gick hem till mia och drack baja päron, mums! sen gick vi och träffade tessan&pontus + några vänner till dom. Drack lite till och gick sen ner på irish, trevligt trevligt! Carro kom och sällskapade också men bara en liten stund, vi blev så trötta. Tog oss en sväng på max och åt lite, inte så vidare gott var det men jag blev mätt iallafall :)


åkte hem och då ringde krister och surra massa tok!


vart en massa annat tok under kvällen också .. men men :D

haha sötare än nånsin!


Ovido - Quiz & Flashcards