Alla inlägg den 15 juli 2007

Av Linn - 15 juli 2007 17:14

som vanligt så har jag inte tagit mig för att göra allt jag skulle göra idag.

har sovit ut ordentligt idag iallafall, har inte blivit så mycket sovande sen i tisdags natt, det var nog sist jag sov riktigt. Så det har jag njutit av iallafall.

Ska väl ta en sväng om med dammsugarn om en liten stund, så jag kan ställa soffan på plats och koppla in tv:n, sen blir det en liten promenix hem till mamma och hämta skruvarna till sängen så jag får ihop den också nångång .. då har jag iallafall vart lite duktig idag :)



mamma ringde nyss, lillebror är inlagd på sjukan. Vätskebrist också var det nå mer, han har gått och mått dåligt och bara spytt i en vecka nu & det kom bara helt appropå, så han har tydligen gått ner jätte mycket i vikt så det var bara skinn och ben på han .. inte för att det var så mycket annat på han innan så nu är jag lite orolig för hur liten och tanig han har blivit egentligen :/   men mamma skulle ringa mig en sväng sen igen så jag fick veta hur det går och hur länge han blir kvar där :)



så nu är det dags att sätta lite fart så man får nånting gjort.




-


fick ett oväntat och överraskande samtal igår.

han ringde för att berätta hur han kände,


'du behöver ju inte ta de så personligt ..'


började han meningen, lät lite skrämmande så jag tänkte, vad har jag nu gjort? men killar är ju som dom är och inte så finkänsliga när dom ska berätta nånting ..


' .. men jag saknar dig och tiden vi spenderade tilsammans. Jag blev kär i dig!'


ja de var väl trevligt att höra och jag vart glad såklart.

men fortsättningen av samtalet var inte lika roande som början.

Så välkommen åter när du har bestämt dig, om jag fortfarande vill då  (?)

visst, man har ju hela livet framför sig men inte tänker jag sitta och vänta på nån velpelle som vill äta kakan och fortfarande ha den kvar .. icke!


Livet går vidare och jag gråter inte över spilld mjölk.


Så vi kanske ska säga att du är ett avslutat kapitel ?


-

Av Linn - 15 juli 2007 15:46

Det kallas tvivel, det där som stör.
Ja det kallas för en klump i magen och ett konstigt humör.
Och du ser hur jag tänker på nått, hur jag längtar mig bort som en fågel i bur.
En obehaglig distans, en konstig känsla nånstans. Det känns tomt. - Eller hur?




Av Linn - 15 juli 2007 00:33

imorrn är det söndag igen och på nåt konstigt vis så känns de skönt, för då börjar en ny vecka snart med nya äventyr och nya dumheter :)

jag har iallafall bestämt mig för vad jag ska roa mig med imorrn, sova ut - städa - bygga ihop min säng - bli bjuden på middag :D      , också ska jag lära mig prata svenska igen .. har sagt en massa konstiga ord och meningar som känts bra men varit helt fel, men jag bjöd ju emelie och malin på ett skratt så! :)


Igår, fredag, så tog vi oss en fylla .. ringde halva sverige som man vanligtvis gör annars också, men igår så kändes de som att man ringde precis alla man kände till och flera gånger bara för att man inte ska ha en aning om det dagen efter. Så idag när vi kom hem åt vi hos emelies mamma, insåg att emelies telefon var borta och en tant ringde som hittat den efter vägen .. då hade hon lagt den på biltaket och sen så åkte bilen iväg, så vi åkte och hämtade tillbaka den sen hem till emelie och kikade lite film som gick på tv:n, hämtade mina hemmanycklar som följde med idus hem och hämtade mamma benita på jobbet, det var de roliga.  Gjorde oss till människor och gick ner på stan och vandrade runt, mysigt! en massa folk i rörelse och varmt, men vi vart lite små sega och promenixade hem, i regnet, de var också mys faktiskt! :)





så nu har jag skrivit av mig det mesta bara för att hålla omvärlden uppdaterad av allt ointressant som hänt i helgen.

kanske man kan försöka sova, telefonterrorn har ju slutat nu också så.




måste ju ha krafter tills imorrn då jag ska vara duktig! >.<






-


Du är underbar!    (?)

Ovido - Quiz & Flashcards