Alla inlägg den 25 juli 2007

Av Linn - 25 juli 2007 12:22

vaknar upp till ljudet av en hammare som slår in miljontals spikar, grannarna i två olika hus, ett på varje sida om mitt hus, håller på att byta plankorna på huset eller vad dom gör (?) men för oväsen vet jag att dom gör! Alla har faktiskt inte ett jobb att gå till klockan sju på morgonen, så klockan åtta var det dags att slå upp ögonen tyckte gubbarna ute. Försökte somna om men de gick inge vidare då man ligger och stör sig på det där ljudet hela tiden, tro dom tog kaffepaus en stund och precis då jag kände att jag skulle somna så ringer hemmatelefonen, högt högt högt! nån störig tjejs röst babblar på och söker den som är elansvarig i hemmet .. ja det är jag. Nej jag söker linn sa hon - räckte de inte med att jag svarade Linn när jag lyfte på luren ? störda människa! Hon ville iallfall sänka mina elkostnader, schysst! men den gick jag inte på inte. Hon fortsatte med sitt säljar drabbel och jag var nära på att lägga på i örat på henne. Till slut fattade hon att jag inte var intresserad och sa, "du kan ju höra av dig när du ångrat dig" .. haha, visst!



Har fått väderrapport av min alldeles egna vädergumma, det kan klarna upp under dagen och de hoppas vi verkligen på! :)  då kanske de blir en sväng på dallan och dricka vin. Fira att familjen flyttar ut! vi får se vad som händer och fötter ikväll. Fick iallafall höra igår att jag borde gå ut och festa ikväll om jag hade tråkigt, so we´ll see :)


Om man hade brytdag på lönen i fredags, borde man inte få pengar idag då?

det tycker iallafal jag, så jag kan betala mina räkningar och sen åka och handla mat och vin!   Funderar på om man ska hinna med lunchen ute på stan idag också, men måste kompromissa med mina pengar först :P





have to call caroline!

eftersom jag inte gjort de på två dagar .. HJÄLP!  :D





-



sakna sakna sakna! :/



Ovido - Quiz & Flashcards